Psihodrama



Titlu activitate: Psihodrama

Perioada: 4 – 8 noiembrie 2024

Prof. coordonator: Teodoropol Simona

Participanti: clasa a XII -a G

 

În Săptămâna Altfel, am organizat împreună cu elevii clasei a 12-a G o psihodrama.
In primul rand, psihodrama este o forma de terapie de grup si metoda de consiliere. Ca metoda de actiune, ea se bazeaza pe aspecte ale teatrului pentru a ajuta la explorarea problemelor personale. Elevilor li s-au oferit doar rolurile : un director de scoala, un profesor diriginte al clasei, trei parinti, cinci elevi cu tipologii diferite, pornind de la un elev premiant si timorat, tinut din scurt de parinti, pana la un elev orfan sau unul cu adictii. Scenariul si l-au facut singuri, dezvaluind scene din familiile elevilor implicati in diverse conflicte. La sfarsit, fiecare si-a expus punctul de vedere despre cum s-a simtit si ce concluzii a tras in urma jocului de rol.

Elevii au intrat foarte usor in rolurile alese chiar de ei si au permis, prin replici si mini-scenariu, sa iasa la suprafata propriile temeri, clisee de gandire, bariere in comunicare, chiar cauzele propriului lor comportament. La sfarsit, in urma discutiilor despre cum s-au simtit pe timpul piesei, au inteles ca in spatele oricarui comportament neadecvat se poate ascunde o cauza profunda, o problema de familie, de exemplu, o trauma, care trebuie descoperita si adresata cat mai rapid. De asemenea, punandu-se in roluri diferite, toti au putut avea ocazia sa constientizeze cum se simte un elev dintr-o familie defavorizata sau cu parinti abuzivi, un profesor – diriginte coplesit de problemele clasei sau un director care face tot posibilul ca elevii sa se bucure de sanse egale, sa aiba un comportament adecvat si un liceu fara conflicte printre elevi.