Inspecție generală – 2017
În perioada 20 – 24 noiembrie 2017, în Colegiul Național “Matei Basarab” s-a desfășurat o inspecție generală care a avut în vedere mai multe aspecte specifice prin care s-a realizat îndrumarea, controlul, dar și evaluarea unității școlare în vederea dezvoltării resurselor umane (cadre didactice și de conducere, personal auxiliar) și a creșterii calității educației.
Echipa de inspecție:
- Inspector Manea Mihai, coordonator – Domeniul 6;
- Inspector Stroescu Marilena – Domeniul 1;
- Inspector Regalia Ruxandra – Domeniul 1;
- Inspector Doicin Luminița – Domeniul 7;
- Inspector Șerban Cătălina – Domeniul 2;
- Inspector Penea Ștefania – Domeniul 4;
- Inspector Anghel Clementina – Domeniul 3, Domeniul 5;
În urma evaluării au fost acordate următoarele calificative: În perioada 11 – 12 iunie 2015, în Colegiul Național “Matei Basarab” s-a desfășurat vizita de evaluare externă periodică în vederea atestării nivelului calității serviciilor educaționale oferite de această unitatea de învățământ. Principalele activități desfășurate: Componența echipei de evaluare: Monitor: TĂNASE Michaela Christina, cod Registru ARACIP 096-București Ilfov/B Observator ISMB: LICHIARDOPOL Gabriela În timpul evaluării a fost verificată respectarea cerințelor din: Scopul prezentei evaluări îl constituie: În urma evaluării externe s-a stabilit nivelul de realizare a celor 43 de indicatori:
DOMENIU
CALIFICATIV
Managementul școlar, managementul calității, dezvoltarea instituțională, eficiența atragerii folosirii resurselor(umane, financiare, material și informaționale), respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor.
BINE (calificativ maxim)
Modul de aplicare a curriculumului naţional, dezvoltarea şi aplicarea curriculumului la decizia şcolii/în dezvoltare locală şi calitatea activităţilor extracurriculare realizate de personalul didactic şi unele categorii de personal didactic auxiliar.
BINE (calificativ maxim)
Activitatea personalului didactic (proiectare, predare-învățare, evaluare, reglare/remediere, diferențiere a demersului educațional)
BINE (calificativ maxim)
Nivelul performanţelor realizate de elevi în învăţare, raportat la standardele educaţionale naţionale (curriculare şi de evaluare)
BINE (calificativ maxim)
Modul în care unitatea de învățământ sprijină și încurajează dezvoltarea personală a elevilor și motivația acestora în învățare (consiliere, orientere școlară, asistență individualizată), respectând principiile educației incluzive și asigurarea egalității de șansă
BINE (calificativ maxim)
Relaţiile unităţii de învăţământ cu părinţii şi cu comunitatea locală
BINE (calificativ maxim)
Atitudinea elevilor faţă de educaţia pe care le-o furnizează unitatea de invatamant
BINE (calificativ maxim)
ARACIP – 2015
Nr. indicator
Indicator de performanță
Calificativ evaluare externă
I01
Existența,structura și conținutul documentelor proiective(proiectul de dezvoltare și planul de implementare)
FOARTE BINE
I02
Organizarea internă a unității de învățământ
FOARTE BINE
I03
Existența și funcționarea sistemului de comunicare internă si externă
FOARTE BINE
I04
Funcționarea curentă a unității de învățământ
FOARTE BINE
I05
Existența și funcționarea sistemului de gestionare a informației; înregistrarea, prelucrarea și utilizarea datelor și informațiilor.
FOARTE BINE
I06
Asigurarea serviciilor medicale pentru elevi
FOARTE BINE
I07
Asigurarea securității tuturor celor implicați în activitatea școlară, în timpul desfășurării programului
FOARTE BINE
I08
Asigurarea serviciilor de orientare și consiliere pentru elevi.
FOARTE BINE
I09
Existența și caracteristicile spațiilor școlare
FOARTE BINE
I10
Dotarea spațiilor școlare
FOARTE BINE
I11
Accesibilitatea spațiilor școlare
FOARTE BINE
I12
Utilizarea spațiilor școlare
FOARTE BINE
I13
Existența, caracteristicile și funcționalitatea spațiilor administrative
FOARTE BINE
I14
Existența, caracteristicile și funcționarea spațiilor auxiliare
FOARTE BINE
I15
Accesibilitatea spațiilor auxiliare
FOARTE BINE
I16
Utilizarea spațiilor auxiliare
FOARTE BINE
I17
Dotarea cu mijloacele de învățământ și cu auxiliare curriculare
FOARTE BINE
I18
Existența și dezvoltarea fondului bibliotecii școlare/centrului de Informare și documentare
FOARTE BINE
I19
Dotarea cu tehnologie informatică și de comunicare
EXCELENT
I20
Accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învățământ și auxiliarelor curriculare
FOARTE BINE
I21
Procurarea și utilizarea documentelor școlare și a actelor de studii
FOARTE BINE
I22
Managementul personalului didactic și de conducere
FOARTE BINE
I23
Managementul personalului didactic auxiliar și personalului nedidactic
FOARTE BINE
I24
Definirea și promovarea ofertei educaționale
EXCELENT
I25
Existența parteneriatelor cu reprezentanți ai comunității
EXCELENT
I26
Proiectarea curriculumului
FOARTE BINE
I27
Realizarea curriculumului
FOARTE BINE
I28
Evaluarea rezultatelor școlare
EXCELENT
I29
Evaluarea rezultatelor la activitățile extracurriculare (extra-clasă și extra-școlare)
EXCELENT
I30
Activitatea științifică
FOARTE BINE
I31
Activitatea metodică a cadrelor didactice
FOARTE BINE
I32
Constituirea bugetului școlii
FOARTE BINE
I33
Execuția bugetară
FOARTE BINE
I34
Existența și aplicarea procedurilor de autoevaluare instituțională
FOARTE BINE
I35
Existența și aplicarea procedurilor interne de asigurare a calității
FOARTE BINE
I36
Dezvoltarea profesională a personalului
FOARTE BINE
I37
Revizuirea ofertei educaționale și a proectului de dezvoltare
FOARTE BINE
I38
Existența și aplicarea procedurilor de optimizare a evaluării învățării
FOARTE BINE
I40
Optimizarea accesului la resursele educaționale
FOARTE BINE
I41
Constitutia bazei de date a unității de învățământ
FOARTE BINE
I42
Asigurarea accesului la oferta educațională a școlii
FOARTE BINE
I43
Constituirea și funcționarea structurilor responsabile cu evaluarea internă a caliății
FOARTE BINE